Interviews 2.0

Interviews 2.0 explores how multiple perspectives enhance choreographic practices in participatory art. Through her framework Euphoria, Aline Combe merges participant interviews into choreographic expressions (Small Finished Videos) to create a “catalogue” of perspectives. Grounded in Nietzschean perspectivism, this work questions traditional participation by focusing on reflective engagement before and after performance, addressing ethical issues of representation and care. By blending clarity with absurdity, Combe disrupts audience expectations to encourage new interpretations. Euphoria suggests future applications in community-based art, expanding the scope of participation in performance.

Interviews 2.0 explore comment la multiplicité des perspectives enrichit les pratiques chorégraphiques dans l’art participatif. À travers son framework Euphoria, Aline Combe fusionne les interviews de participants dans des expressions chorégraphiques (Small Finished Videos) pour créer un “catalogue” de perspectives. Ancré dans le perspectivisme de Nietzsche, ce travail interroge la participation traditionnelle en se concentrant sur l’engagement réflexif avant et après la performance, en abordant les questions éthiques de représentation et de soin. En mêlant clarté et absurdité, Combe perturbe les attentes du public pour encourager de nouvelles interprétations. Euphoriapropose des applications futures dans l’art communautaire, élargissant le champ de la participation dans la performance.

Credits :

Aline Combe – performer& choreographer

Simon – cameraman

Astrid – SFV performer

Emil – SFV cameraman

Jules S. – technical assistant

Special thanks to : 

  • Albert Moukheiber – conceptual lexicographer
  • All the interviewees